Paljud kristlased mõtlevad üksnes seda, et nende sees on Püha Vaim. Veel rohkem ei ole aru saanud kuidas ta on või elab inimeses. Pole siis ime, et nad jätkavad edasi omas jõus või neile on Jumala vaim ebamäärane. Jah ta on, aga milline ja kuidas ta on, seda ei osata selgitada. See oli ka varem nii, seetõttu taheti jumalustest ettekujutuse saamiseks teha kuju. Kristlikus kunstis ka kultuuris on seetõttu palju pilte Kristusest, et inimesel oleks pilt silme ees, tekiks visuaalne side. Kuid palju keerulisem on kujutada Püha Vaimu, seetõttu Jeesuse peale langes Püha Vaimu märgiks tuvi. Mitte Jeesuse tõttu, vaid inimeste tõttu, kes seal ümber olid ja pealt vaatasid. Seetõttu kujutatakse sümboolselt tuvi Püha Vaimu märgiks. Aga see ei ole ikka see. Tahaks, et ta kujutaks rohkem midagi jumalikku.
Kuid mõtle nüüd mida sa teed, kui Kristus ilmub sinu ette? See on üsna ehmatav ja hirmutav, kas pole? Ta ei pea sulle isegi ilmuma. Miks? Sest ta on kogu aeg kohal. Ta on sinu sees. Kui sa nüüd sellest aru saad, siis see mida sa varem mõtlesid ja tegid on nullitud. See muutub täiesti tähtsusetuks, isegi mõnedes asjades piinlikuks? Seetõttu tea seda, Kristus on sinu sees peale selle, et sinu sees elab Püha Vaim. Alates hetkest, kui sa võtsid ta vastu isiklikuks päästjaks. Nüüd aga mõtle, mida sa arvad ja teed teistmoodi, kui ta seisab "sinu ees" seespidiselt? Sa lihtsalt ei näe teda, aga Ta ju on olemas. Pühakiri kinnitab seda. See muudab aga kõike! Absoluutselt kõike! Kui sa sellest aru saad, see jõuab sulle kohale.
Apostlite 19,2 küsis ta neilt: "Kas te võtsite vastu Püha Vaimu, kui te saite usklikuks?" Nemad aga vastasid: "Me ei ole kuulnudki, et Püha Vaim on."
Inimene ei saa Jumalat näha ilma Püha Vaimuta, nii ei saa ka keegi päästetud ilma Kristuseta.
Samas, kui kristlases oleks üksnes Püha Vaim, mis loob ühenduse Isaga, siis oleks kolmas osapool puudu. See on ju vana lepingu olukord. Uus leping lisas Kristuse. (Rm 5:11, 10:4) Isa, Poeg ja Püha Vaim on lahutamatu, terviklik; ja nii on ka meie pääste puhul oluline mõista, et kui me võtame Kristuse vastu isiklikuks päästjaks, siis tema on selles ühenduses oluline lüli. Kedagi ei päästeta, kelles see lüli puudub. Püha Vaim on pitser, aga jäljend pitseri märgil on Kristus. Kui seal on mingi muu märk, siis see ei kehti.
Kõik on väga loogiline, kuigi paljude jaoks on raske mõista, mis tähendab Jumala kolmainsus. Jumala kolmainsus ei ole lihtsalt kuidagi iseenesest väljaspool meid eksisteeriv jumalik mudel, millest inimene ei saa ega peagi aru saama; ent see sama mudel toimib mitte üksnes väliselt, see toimib kogu aeg, igas olukorras, mis tähendab ka meie sees. (Rm 8:2-11) Rooma 8,10 "Kui aga Kristus on teie sees, siis on ihu küll patu tõttu surnud, aga Vaim on õiguse tõttu elu." Kui teil ei ole Kristust, siis te elate ikka veel pattudes ja vajate päästmist.
Ilma uuestisündimata ei saa näha Jumalat. Selleks peab inimene esmalt vastu võtma Kristuse. Vt al Jh 3:1 jj Kui ta on Kristuse vastu võtnud, siis talle antakse ka Püha Vaim.
Rooma 9,1 "Ma räägin tõtt Kristuses, ma ei valeta, minu kaastunnistaja on mu südametunnistus Pühas Vaimus," selgitab ap Paulus, et see kõik toimib ühe mudeli tõttu. Siis on see ainuõige.
Te ei ole üksnes Püha Vaimu templid, vaid ka Kristuse ihu liikmed, 1. Korintose 12,27 "Teie olete aga Kristuse ihu". 1. Korintose 6,15 "Kas te ei tea, et teie ihud on Kristuse ihu liikmed? Kas ma võiksin siis võtta Kristuse liikmed ning teha nad hoora liikmeteks? Ei mingil juhul!"
2. Korintose 5,17 "Niisiis, kui keegi on Kristuses, siis ta on uus loodu, vana on möödunud, vaata, uus on sündinud."
2. Korintose 13,3 "Te ju otsite tõendust, kas minus räägib Kristus, kes ei ole nõder teie suhtes, vaid on vägev teie sees."
2. Korintose 13,5 "Katsuge iseendid läbi, kas te olete usus! Pange end proovile! Või te ei tunne endast, et Jeesus Kristus on teie sees? Kui ei, siis te olete ju kõlbmatud!"
Galaatia 2,20 "nüüd ei ela enam mina, vaid Kristus elab minus. Ja mida ma nüüd elan ihus, seda ma elan usus Jumala Pojasse, kes mind on armastanud ja on iseenese loovutanud minu eest."