Kristlik Mõttevõra

SINU TAGASITULEK

19.02.24 10:13 AM By Kristlik Mõttevõra

Mida kirjutab piibel tagasitulekust? Millised prohvetid sellest kirjeldavad?

Olgu see teema siinkohal põhjalikumalt lahti kirjutatud kui teised postitused. Mida kirjutab piibel tagasitulekust? See on tabu, millest kogudused ei taha rääkida, ammugi siis õpetada, aga tabu mitte pühakirjas! Miks ei taheta õpetada? Sest nii on kokku lepitud, selles, mida me usutunnistuses väidame. Ent hingede pääste ja ülesvõtmine ei ole evangeeliumi lõpp, vaid see on ju alles kõige algus! Piibel kirjutab kristlaste tagasitulekust, kes on pühade seas ja tulevad maale tagasi koos Jeesusega. "Sinu riik tulgu, sinu tahtmine sündigu, nagu taevas, nii ka maa peal," tegelikult siiski märgib ära, et midagi võiks tulla. Piibel ei räägi abstraktsest riigist v ilmalikust vormist, vaid kuningriigist! Seetõttu ka usutunnistuse palve õige sõnastus on, sinu kuningriik tulgu!

Jeesuse ajal räägiti kuningriigi taastamisest. Kes aga Jumalat uskusid, ootasid ikkagi kuningriigi taastamist, mitte mingi riigi loomist. See oli mitte rahvusriik nagu praegu on, vaid Suure Kuninga kuningriik. Selle tuleku kohta küsiti üle isegi veel enne taevaminekut. Hämmastav! "Siis küsisid temalt need, kes olid kokku tulnud: "Issand, kas sa sel ajal taastad Iisraeli kuningriigi?"" Ap1:6 Jeesus vastas, et keegi veel ei tea millal see juhtub, sest isegi Isa ei tea veel seda päeva, sest ta pole ära otsustanud. Kuidas siis saaks seda öelda?

Kuid taevamineku päeval põhi jututeema ei olnud siiski Jeesuse ülendamine, mida on siiski oluline tähistada, vaid jüngrid rääkisid tema tagasitulekust ja s.t edasiminekut, mida nad teadsid, rääkisid ning isegi inglid ütlesid. "Kui nad taevasse vaatasid tema minekut, vaata, siis seisis nende juures kaks valgeis rõivais meest, kes ütlesid: "Galilea mehed, mis te seisate siin ja vaatate üles taevasse? See Jeesus, kes teilt võeti üles taevasse, tuleb samal kombel, nagu te nägite teda taevasse minevat."" Ap 1:10,11

Kui keegi väidab, et meid ei tooda igavikust tagasi, et me jääme üksnes taevasse, siis see isik kas valetab v salgab sõna v ta lihtsalt ei ole lugenud pühakirja, sest MEIE tagasitulekust kirjutavad kõik: prohvetid, juudid, paganad, Jeesus, jüngrid ja isegi inglid! Ka Kristlik Mõttevõra õpetab pühade tagasitulekut ja kuningriiki. Kuna keegi ei jää üles taevase, vaid MEID KÕIKI TUUAKSE TAGASI ja mitte vaimu kujul, vaid ikka ihulikult! Samamoodi kui Jeesus. Selle tulekuga algab maa peal Kuningriik ja Kristuse igavene valitsus.

Millised prohvetid sellest kirjeldavad?

Jesaja kirjeldab Jeesuse isikut ning tegevust ja muuhulgas ka tema kuningliku valitsemise aega, mil isegi imik mängib rästiku juures rääkimata sellest et hunt elab tallega üheskoos. (Js 65:25) Küsige pastoritelt, kust need imikud sinna ühtäkki tulevad? (Js 65:20,23) See ei leia aset taevas, vaid maa peal. Siin samas. Js 11:1-10. See kuningriik on täis Issanda tundmist. (s 9) Võimu vahetust kirjeldatakse 14 ptk 9 salmis ning ilmalik valitsus vahetatakse kogu rahuriigis välja kuningate vastu. 25 ptk 7 salmis ta kirjeldab, kuidas maailmas hävitatakse lipud, mis loorina üle kõigi rahvaste katab neid. Huvitav, kas pole? Me ju kõik teame, mis lippudega tegu on, mida kõigile rahvastele nina all lehvitatakse. See kõiki paganaid kattev lipp hävitatakse. Ent 35 ptk on tõotus meie kõigi kohta ja see ütleb otsesõnu: Issanda vabaksostetud pöörduvad tagasi ning tulevad Siionisse hõisates ja nende kohal on igavene rõõm. (Js 35:10) vabaksostetud on Jeesuse kalli verega ostetud hinged. Selles on sinu tulevik selgelt kirjas, et sa PÖÖRDUD TAGASI ja see ei ole taevas ühest ruumist teise liikumine, vaid pöördumine tagasi maa peale, Jeesuse kuningriiki. Jesaja ütleb, et Jeruusalemm ehitatakse üles ja siis nõtkub tema ees iga põlv. (Js 45:23) Asi on selles, et Jeruusalemmas leiab aset suur maanihe, kus pääsevad välja veed (vt Sk 14), mille tagajärjel paljud ehitised vajavad üles ehitamist. Ja veel, mõistagi tähendab see öeldud kk veel seda, et kõik inimesed peavad kummardama ja andma vande. See on kuningriigi seadus. Jesaja sageli kordab väga olulist ja nt 51:11 ta ütleb veelkord, et Issanda lunastatud pöörduvad tagasi ning tulevad Siionisse hõisates. Nende pea kohal on igavene rõõm. See ei ole juhus. 53 ptk on ette kuulutanud ja kõigile tuntud Jeesuse kannatuslugu. Jeesuse isik on tõde, aga tema sõnad ei lahku enam ning igavesti, kirjeldab Jesaja, et ka meie järglased, oleme üks selle tunnistus, kellel on "Minu Vaim". (Js 59:21, Jeesuse vaim)

Prohvet Taaniel kirjeldab seda sama mida hiljem Johannes ilmutuses ütleb. Taaniel ütleb otse: Kõigekõrgema pühad saavad kuningriigi ja kuningriik jääb neile igaveseks. (Tn 7:18) Enne seda ta kirjeldab maal metsalise vastupanu. Kohut aga hakkavad mõistma kes? Meie! Sina ja kõik pühad! Taaniel ütleb: kohus anti Kõigekõrgema pühade kätte ja jõudis aeg, mil pühad said kuningriigi endale. (Tn 7:22) Ta kordab veel sama salmides 27 ja 28, et võim kuningriikide üle anti pühale rahvale. Mitte ühele isikule, vaid pühadele! See tähendab meile kõigile, kes me oleme kuningad ja Jumala lapsed. Ta lisab veel, et "kõik valitsused peavad teda teenima ja temale alistuma." Taaniel räägib väga täpselt, mis siin maa peal meid kõiki ees ootab. Kuid see juhtub peale kõigi pühade tagasitulekut, millest kirjutab ka Sakarja. Kuid Taaniel ütleb, et nii kohus kui võim antakse Jumala lastele. Kes hakkavad valitsema kuningriigis, MITTE TAEVAS! Taevas on Jumala troon ja valitseb vaid Jumal. Kuid kuningriik saab jääda kuningatele igaveseks juhul, kui neil isikutel on igavene elu. Sinul on. Seetõttu sinu vastaseid ootab ees suurim üllatus pärast seda, kui sa tagasi tuled, sest sina mõistad nende üle kohut. Mitte sinu üle ei mõisteta kohut! Kui sind on usust õigeks mõistetud, siis ei saa sinu üle kohut mõista. Kõik paganad, kes jäävad ellu viletsuse ajal lähevad kohtu alla, mitte pühad! Eestlased ütlevad, et kes pärast naerab, naerab paremini, on just see, kus sinu viimase sõna jääb peale. Viimane sõna jääb Jumala lastele, mitte tema vastastele. See kõik juhtub pärast viletsusaega, mil Jeesus tuleb tagasi ning hakkab valitsema Jeruusalemmas. Sind tuuakse tagasi koos temaga ja tegelikult on juba teada, kus piirkonnas sa kuningas oled. See antakse sulle üle ja sa saad reaalselt piiritletud maaala ja kõik need, kes sellel ellu jäid viletsusaja lõpuks. Neil inimestel ei ole igavest elu, aga sinul on. Seetõttu on kirjutatud imikutest või ehitamisest ning istutamisest (vt Js 65:21), see on tema kuningriigis. Kuidas imikud tekivad, kui taevas ei sünnita? Kuidas istutatakse, kui taevas on kõik paigas. Seal ei ole vaja midagi istutada. Lapsed sünnivad selles kuningriigis, mida sina valitsed ja seda ei võta keegi sinult ära, nii nagu Taaniel kirjeldab. Miikael tuli Taanieli juurde teda õpetama seda, mis rahvale juhtub viimseil päevil. (Tn 10:14)
Nüüd vaatame Sakarjat. Sakarja kirjutab Jeruusalemmast ja paganrahvastest. Kuid just lõpuajast ning ta ütleb isegi täpse asukoha, kuhu Jeesus tagasi pöördudes esmalt jõuab, aga ta lisab veel seda, et sinna tulevad koos temaga kõik pühad.
"Sel päeval seisavad ta jalad Õlimäel, mis on Jeruusalemma ees ida pool; ja Õlimägi lõhkeb keskelt pooleks, idast läände väga suureks oruks, sest pool mäge vajub põhja poole ja teine pool lõuna poole. Ja te põgenete siis mu mägede oru kaudu, sest mägede org ulatub Aasalini; te põgenete, nõnda kui te põgenesite maavärisemise eest Juuda kuninga Ussija päevil. Ja Issand, minu Jumal, tuleb ja kõik pühad koos temaga." Sk 14:4,5

Sel päeval voolavad Jeruusalemmast(!) välja elavad veed ja see sünnib suvel ja talvel. (8 salm) Sõbrad, taevas ei ole talve ega suve. See kõik juhtub maa peal. Nüüd aga pange tähele: "Ja Issand on kuningaks kogu maale. Sel päeval on Issand ainus ja tema nimi on ainus." Sk 14:9 Palun mitte fantaseerida ega manipuleerida sõna ega õpetustega sellest, et me jääme taevasse või see eelnev toimub nn taevases Jeruusalemmas! Isegi koolilaps saab seda lugedes aru, et see toimub siin maa peal ja märgitakse need, kes osalevad lõpuaja sündmuste episoodides. Naivistlikud õpetused ajavad selle sõna juures nö umbluud või salgavad seda, mis moodi Kuningriik kehtestatakse. Kui te kuulete selliseid naiivseid muinasjutte, siis minge öelge neile: te peate meelt parandama! Sest metsaline on samuti see, kes salgab Issanda ja tema kuningriigi. Te ei saa Issandat salata! Seega nn usklike muinasjuttude puhul on tegemist eksitusega ning eksituse vaimuga, kui keegi ütleb, et maa niikuinii ei jää alles ja me oleme vaid taevas, me ei teagi täpselt sellest midagi rääkida jne, et mis siin peale meid tuleb. See on absoluutne vale ja evangeeliumi salgamine! Jeesuse lugu ja elu ei lõpe taevasse minekuga! Ta tuleb tagasi. See on väga täpselt kirjeldatud prohvetite poolt ja see on oluline osa evangeeliumist, kuidas Jeesus mitte üksnes taevasse ei ülendatud, vaid ka maa peal saab kätte Kuningriigi ning saab olema Kuningate Kuningas. See teema on tõsine asi. Seda tuleb käsitleda äärmiselt hoolikalt, mitte ajada inimestele muinasjutte ja tõde kinni katta v kui metsaline, kes eksitab kõiki.

Johannes oli see isik jüngritest, kes sai ilmutuse ning selles on samuti kirjeldatud või õigupoolest kinnitatud, et MEIE OLEME need, kes hakkavad seda eelnevat ellu viima. Ta kirjutab rahuriigist. Mis ta kirjutab? "Õnnis ja püha on see, kes saab osa esimesest ülestõusmisest; nende üle ei ole teisel surmal meelevalda, vaid nad on Jumala ja Kristuse preestrid ning valitsevad koos temaga kuningatena tuhat aastat." Ilm 20:6 Ei ole enam võimalik selgemalt väljendada seda, et sa oled valitseja ja kuningas! Meie, kristlased, olemegi Kristuse preestrid, preesterkond, püha rahvas, omandrahvas. (1Pt 2:9) Kes muiste ei olnud rahvas, nüüd aga oleme Jumala rahvas. (loe s 10) Meie oleme need, keda Jeesus üles võtab, kui ta homme tuleb v hiljem. Kui Johannes kirjutab, et meie saame minna sisse Jeruusalemma väravast, sest me oleme pühad, aga teised! e need, kes läbi viletsusaja ellu jäid, neid sisse ei lasta. (Ilm 22:15) Taevas ei ole selline olukord üldsegi mõeldav. Sest seal on kõigil sissepääs igale poole. Seetõttu see Johannese kirjeldus on kirjutatud maal toimuva suhtes, mis Jeruusalemmas kehtib igavesti. Samuti kui Jumala telk on inimeste juures, siis, see ei ole taevas. (Ilm 21:3) Johannes kinnitab seda veelkord, ta ütleb: nemad valitsevad kuningatena igavesest ajast igavesti. (Ilm 22:5) On selgemast selgem!

Kui Paulus rääkis valitsemisest, siis ta ütles mida? Kas me valitseme taevas? Ei. Kas me valitseme kristlastena? Kah mitte. Ta ütles väga täpselt ja nagu eelpool võite lugeda, ei võtnud ta seda sõna oma arvamusest, et ma arvan. Paulus oli rabi. Ta tundis väga hästi evangeeliumi juba prohvetitest, mida need olid kirjutanud ja selgitas seda küsimust roomlastele. Ta oli ka ise rooma kodanik. Ta ütles: "Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu." Teisisõnu Kristuse kuningriigis saavad Kristuse kuningad valitsemise, aga see ei ole taevas, vaid elus, nad HAKKAVAD VALITSEMA. Kuigi ta selle peatüki lõpus lisab kihte, mis tähendavad ju ka meie valitsemist patu üle, siis pole kahtlustki, et ta pidi ütlema, et ärge muretsege, Kristus ei tulnud Rooma riiki valitsema ja tema omad ei pretendeeri Rooma asevalitsejateks. Ta oleks võinud vabalt kirjutada, et meie ei hakka valitsema, aga see oleks olnud ju vale! Kõik ootasid tollal Messia tulekut, kellest prohvetid ette kuulutasid.

Rahvas tahtis Jeesuse teha kuningaks, aga nad ei mõistnud v ei pannud tähele, mida Jesaja kirjutas või millal kuningriik reaalselt saab alles tulla. Enne pidi kuningas andma oma elu valitsejate pattude lunastuseks, kes sünnivad vaimult tema kuningriiki ja pärast seda alles saavad kuningateks. See saab olema mitte ülesvõtmise hetkel, vaid tagasituleku hetkel.

Täna aga "kõik su lapsed on Issanda õpilased," Js 54:13, keda Jumala Vaim koolitab kuningateks ja kuningannadeks. Kõiki neid, kes tahavad võtta vastu tema poolt pakutud ametikoha. Kuid kes ei taha, neid ei sunnita selleks. Kes aga tahab, see teeb ettevalmistusi. Ka maise kuninga ettevalmistus võtab kaua aega, ta peab väga palju selleks õppima. Neil on palju rohkem reegleid kui tavakodanikel. Meid kõiki aga õpetab Issand. Taevas on Talle pulm, aga maa peal tuleb hakata tegutsema ning nagu sa eelpool juba lugesid, siis ootab ees palju kohustusi sh kohtu pidamine, enne kui relvad taotakse atradeks. Taevas ei ole relvi ega atru. Mõtle selle üle. Mõtle loogiliselt! Kus need taotakse atradeks?

Jüngrid samuti olid sellest kõigest teadlikud ja nende vahel tekkis isegi inimlik rivaliteet. Ent Jeesus ei jaganud välja ameteid enne õiget aega. Jüngrid aga teadsid seda, et nendest saab kaheteistliikmeline apostlite nn kuninglik nõukogu. Seda tõesti te leiate pühakirjast, kuidas Jeesus pidas oma jüngreid tähtsaks ning õpetas neid kolm aastat. Rääkis neile kogu aeg kuningriigist. Mitte lihtsalt taevariigist või riigist, ta rääkis kuningriigist. Isegi Pilaatus küsis temalt, mida on üles kirjutatud: "Pilaatus küsis temalt: "Kas sina oled juutide kuningas?!" Jeesus aga kostis talle: "Need on sinu sõnad."" Mk 15:2 Selge see, et messia jutud olid ka temani jõudnud ja ta võis mõelda küll, mis siis kui see juhtub nüüd? Kuid kuningriik tuleb siis, kui Jumal otsustab, et nüüd on aeg käes. Enne seda aga tuleb kristlaste ülesvõtmine. Sest kedagi ei saa tagasi tuua koos temaga enne, kui neid ei ole ära viidud! (1Ts 4:17) Seetõttu enne ära viimist Kuningas tegeleb oma personali koolitamisega, sest ta vajab oma kuningriigile kuningaid ja kuningannasid. Ta vajab sind! Ta tahab sind enne selleks välja koolitada, et kui ta tuleb tagasi, siis sa oled selleks kõigeks valmis.

Kristlik Mõttevõra