Kristlik Mõttevõra

SILMAGA NÄHTAV PÜHA VAIM

29.05.23 01:24 PM By Kristlik Mõttevõra

Tunneme Püha Vaimu kui nähtamatut isikut, kes ajab Jumala asju ja on kristlastele antud. See ei ole alati nii.
Kui Mooses seisis Hoorebi mäel ja nägi põlevat kibuvitsapõõsast mis ära ei põlenud ning läks seda imelist vaatepilti lähemalt vaatama, siis ta nägi tulekeeli, mis põõsa kohal elavalt võbeles nagu leek, aga see oli Püha Vaim.

Kui Eelia palus ohvrialtari veega üle valada ja taevast laskus tema palve peale tuli, siis seda kirjeldatakse kui tuleleeki, mis sõi ära ohvri altarilt kõik, isegi vee, mitte ei toimunud põlemist füüsikaliselt ega vee aurustumist. See oli Püha Vaimu tuli.

Kui jüngrid ägestusid ja tahtsid taevast tule alla tuua, siis nad teadsid millega Eelia kokku puutus ja uskusid, et Püha Vaim tuleb teeb üks null ära. Neid apostlid on meile teada kui kõuepojad. Mõned eestlased seostavad sõna kõu äikesega, tegelikult on kõu tuli taevast, ent mitte äike. Kui Jumal oli mäe kohal, siis tekkis pühaduse tõttu müristamine, mitte äike nagu vahel kujutatakse kunstnike piltidel. Seal on Püha Vaimu tuli.

Kui piiblis kirjutatakse, et kellegi südames on kui põletav tuli, siis seal ei tõuse kärsahaisu ega suitsu. Selle südames on Püha Vaimu tegevusel tunda kuumust, kuigi Püha Vaimu tuli ei ole kuum tuli. Kuid kuumus tekib meie vaimus asjade pärast, mis seal saavad kõrvaldatud. Nii kõrvaldati ka nelipühal kõikide mõtteviisidest vaimne prügi, mis ei austanud Püha Vaimu või segas usku.

Kui Püha Vaim laskub nähtaval kujul, siis seda on märgitud kui tuvi, kuid tuvi ei ole Püha Vaimu kandja, vaid selle unikaalse sündmuse tähistamiseks kasutatud lepituse märk v olend juba Noa ajast. Kui see oleks olnud varblane või luik, siis sellele inimesed omistaksid teisi tähendusi. Kuid nelipühal ei langenud tuvid jüngrite pea kohale.

Nelipühal langes Püha Vaim tulekeelena kõikide peale ja seda oli silmaga näha nagu Mooses nägi põlevat põõsast omal ajal, mis ära ei põlenud. Jüngrite juuksed ei põlenud ära ja nad ei saanud põletushaavu. Ent nad nägid neid leeke silmaga.

Püha Vaimu nähtavus ilmneb tule näol.

Kuid meie südames Püha Vaim ei ole silmaga nähtav ja ta ilmneb vaimselt, sest Jumal on Vaim. Meil on vaim, mida saab ühendada vaimu(de)ga. Kuid inimestel kes teevad kurja, on nende vaim ühendatud deemonitega. Püha Vaimu tulek lükkab eemale kõik kurjad vaimud ja me võime selletõttu vaid rõõmu tunda, et kuri ei puutu meisse.

Hiljem, kui inimesed täitusid Püha Vaimuga, ei näinud nad enam leeki peade kohal. Kuid kõik see, mida Püha Vaim on ja teeb, seda nad kogesid nii nagu need jüngrid nelipühapäeval, kelle peade kohal oli nähtav Püha Vaimu kohalolek.

Täna näed sa Püha Vaimu oma elus samavõrd, kui jüngrid nelipühal, kogu selle kvalitatiivsetes omadustes. Püha Vaim ei ole kuhugi kadunud ega haitunud. Ta tegutseb inimestes ja tema kohalolu toob inimestele patutundmise ja ülestunnistamise, kus inimene ei taha enam jätkata endist viisi. See on aga alles kõige algus, mida Püha Vaim edasi teeb pärast meeleparandust. Mis on kõige suurem ime, isegi suurem kui kõik silmaga nähtavad tervenemised. Jumal teadis, et patu mõju tuleb muuta vaimselt. Seetõttu on Püha Vaim selle jõu andja ja kandja.

Kogu maailma vaimsus ja jumalavastased tahavad, et inimesed ei usuks Püha Vaimu ja räägivad, et see sündmus kunagi juhtus, aga milleks sellest rääkida täna? Kuid Püha Vaim on täna samal viisil kohal ja tegutseb. Tema uskujaid saadavad imed ja tunnustähed. Te ei näe leeki, aga näete tema mõjujõudu ja tulemust.

Lõpuaja osas hoiatab Johannes, et metsaline veenab enda tõelisust valeime abil, millega tehakse järgi tule taevast maa peale tulekut (Ilm 13:13), kuid see on silmapete, mitte Püha Vaimu tuli. Kõik selleks, et inimesed hakkaksid uskuma metsalist ja kummardama. Metsaline teotab Jumalat nelikümmend kaks kuud. Ta eksitab ka kõiki neid, kes hakkavad uskuma Jumalat siis, kuid mitte meid ei saa ta eksitada, sest meie nimed on juba eluraamatus (Ilm 13:8), meie oleme selleks ajaks juba päästetud viletsusaja sündmustest.

Eestlane ütleb: tulega ei mängita! Sellel on lõpuaja kontekstis ka uus tähendus neile, kes veel tulevad usule pärast koguduse ülesvõtmist ning neid nimetatakse isegi pühaks. (Ent siis saab taeva üksnes läbi märtrisurma.) Jumal ei näita enam Püha Vaimu tuld, kui kogudus ära võetakse, sest Püha Vaim läheb ära koos kogudusega. "Vägivalla saladus on juba toimimas, ainult vahelt peab ära kaduma see, kes teda seni takistab." 2Ts 2:7 Püha Vaim on see, kes seni takistab. Püha Vaim valati usklike peale ja päeval mil Jeesus tuleb järgi kõigile, kes teda vastu võtsid enne tema tulekut, ta ei vala meist välja Vaimu, ei tühjenda meid Pühast Vaimust. Püha Vaim on pitser. (Jh 3:33, 2Kr 1:22)
Õnnistatud nelipüha 2. püha!

Kristlik Mõttevõra