Kristlik Mõttevõra

KUNINGATE MÄRGISTUS

08.04.22 10:01 AM By Kristlik Mõttevõra

Igavene rõõm

Kui Jesaja räägib, et pühad tulevad tagasi ja nende pea kohal on igavene rõõm. Kas see on mingi märk või kuidas sellest aru saada?

Kirjeldatud on Jeesuse teist tulekut. Jeesus tuleb Õlimäele. Ta tuleb tagasi samal moel nagu üles läks. Ta tuleb tagasi koos pühadega, mitte üksi. Piibel kirjeldab veel täpsemalt, et need on "vabaksostetud". See defineerib neid, keda Jeesus päästis.

Mis asi see igavene rõõm on, mis nende pea kohal on? See peab olema nähtav. Sest rõõm on vaimuvili ja see tuleb südamesse, aga see asub inimese sees, mitte tema pea kohal! Selles kirjelduses öeldakse muuhulgas, et see on igavene. Loogiline on, et kui inimesel on igavene elu, siis, see on igavene, aga kui tegemist on välise märgiga, siis, mis moodi see igavene välja paistab? Järgmises lõigus Jesaja lisab, et rõõm ja ilutsemine valdab neid, aga see on juba sisemine vaimuvili, mitte enam pea kohal.

Pea kohal esineb nimbus. Viimati dokumenteeriti 1950ndal Voice of Healing ärkamise juhi William Branhami pea kohal. Kas see on rõõmu märk, seda meie kahjuks öelda ei saa. Kuid valguse kiiri või sellesarnast tunnistavad sageli need, kes Jeesust isiklikult näinud on, kellele ta ilmus. See peab olema ka pühadel? Jesaja ei jäta sellist nähtust kirjeldamata ja püüab visualiseerida midagi, mida inimestel tavaliselt ei ole. Siit tekib rida uusi küsimusi. Näiteks. Miks see eristus vajalik on? Kellele seda tuleb näidata? Mida see ära märgistab? Palju küsimusi.

Tegime nimbuse osas postituse 23. veebruaril. (NIMBUS EI OLE PÄIKESEJUMALA SÜMBOL) Piiblis on nimbust kirjeldanud Habakuk. (Ha 3:4) Valguse sära, kiired, kuid see on omistatud Issanadale.

Kristlikus kultuuris kujutatakse sageli pühakute pea kohal nimbust. See võib olla samal põhjusel (?), kuid kunstnikud maalivad seda pühapiltidel neile, kes on nö pühakuks tunnistatud. Kuid selline käsitlus ei ole kunstnike ja ka religioonis (eriti õigeusu) mõeldav kõigile usklikele. Teisisõnu usklikud ei ole pühad nende meelest.

Kui keegi teab teistsugust selgitust, siis, see on teretulnud. Kuid meie meelest on kõigi pühade pea kohal nimbused kui rõõmu märgistus. See on meie arvamus. Kui keegi saab Jesaja teksti selgitada, et see nii ei ole, siis me ei vaidle vastu. Praegu mõistame "nende pea kohal on igavene rõõm" nii, et see ei ole üksnes rõõmu tõttu, vaid ka eristamiseks või staatuse märgistus. Miks seda vaja on?

Teadupärast kõik inimesed ei hukku viletsusaja sündmustes, räägitud on kolmandikust (kes hukuvad). Veel märgib piibel, et inimesed on kahte lehte, ühed, kes võtavad metsalise märgi ja teised, kes seda ei tee. Võib vaid arvata, et neid on väga suur hulk kes ei võta metsalise märki ja ei kummarda teda. Maailm on selleks liiga suur ja liiga erinev, et seda märki saab nii lühikese ajaga kõigile ära teha ja peale suruda. Tegemist on siiski inimlike meetoditega ehk kuidas märgistus teostatakse, aga inimesed elavad erinevates kohtades üle maailma. Seetõttu on vägagi tõenäoline, et suur hulk inimesi jäävad metsalisest "puutumata" erinevatel põhjustel. Mis nendest saab? Midagi. Nad jätkavad oma igapäevast elu, teevad tööd, hangivad elatist, sünnitavad lapsi ja selle kohta leiab kirjeldused piiblist.

Jumal võib küll kasutada nimbust staatuse märgistamiseks, et vabaksostetud (Js 35:10) eristada nendest, kes siia alles jäid ja seda ei ole.

Kui piibel ütleb, et Issanda omad valitsevad kuningatena, siis peab olema ka neid, kelle üle see valitsus toimub. Valitsejad ei valitse üksteise üle, vaid isikute ja valduste. Seetõttu valitsejaid on vaja, aga valitsemine algab Jumala riigi kehtestamisega alates Õlimäele saabumisest. Seetõttu valitsejad eristuvad visuaalselt e nähtavalt ka kõigist teistest inimestest just nende pea kohal oleva igavese "rõõmu" märgistusega. See peab olema väga selgelt nähtav. See on tunnus, mida Jumal võib kasutada nende meelevalla märgistamiseks, kellel on igavene elu. Kes  maa peal ellu jäid, neil ei ole igavest elu ja nad surevad oma elu lõpus nii nagu ikka. Mis nende inimeste kohta veel kirjutatakse? Nad peavad hakkama käima kord aastas Jeruusalemmas Kuningat kummardamas ja kui nad seda ei tee, siis nende maal ei saja vihma. See on tuhandeaastase rahuriigi kirjeldustest.

Praegu ei räägi pikemalt sellest, et kas neile inimestele antakse veel midagi, aga kirjutatud on, et nad saavad võtta vastu Päästja, teda tunnistades (ilmselt tunnustades) ja teisel surmal on ikkagi nende elu üle võim, mitte nagu nendel, kes tulevad tagasi koos Jeesusega. Siin on selge vahet tegemine! Siit tuleb välja, kes jääb lihtrahvaks (kelle üle valitsetakse), kes määratakse Kuningriigi valitsejateks.

Need faktid on piiblist jälgitavad ja rumal oleks see, kui me ei mõista vahet teha.

Rõõm on vaimuvili nr 3. (Rm 14:17) See on omane vaimsetele olenditele, aga igavene rõõm tähistab siiski staatust, mida antakse päästetutele. Kui see tõesti märgina nähtav on, siis, see on Jumala eriline kingitus mida saavad kõik need kuningannad ja kuningad, kes Jeesuse vastu võtsid või veel jõuavad võtta enne päästepäeva. Kui keegi omab igavest elu, siis ka tema rõõm on igavene. Sisemine rõõm, kui ka selle visuaalsed kujutised.

Sõnadest
Jesaja 51:11 ja 35:10.

  • Pea. Strong H7218, "rō'š" [רֹאשׁ rôʼsh] või inglise keeles "roshe" mis on pea ja muuhulgas tähendab ka raputamist (pea on kõige kergemini raputatav), olgu kas sõnasõnaline või ülekantud tähendus on see pealike, juhtide, isegi preestrite puhul kasutust leidnud. Mis on loogiline, kui pea liigub, siis ka see nimbus liigub v väriseb kaasa, mis pea kohal asub.

  • Rõõm. Strong H8056, "śimḥâ" [שִׂמְחָה simchâh], sim-khaw; õndsus või lust, (religioosne või pidulik) rõõm, rõõmu täius, lust, nauding, rõõmusta.

Kristlik Mõttevõra