Kristlik Mõttevõra

KUIDAS TA KOHAL ON

13.12.22 10:16 AM By Kristlik Mõttevõra

Jeesus ütleb: "kus kaks või kolm on minu nimel koos, seal olen mina nende keskel". Mt 18:20

Kuidas seda mõistetakse? Kas nii, et Jeesus on kohal vaid sel juhul, kui alles kaks või kolm on kohal? Kas ta ilmub vaid siis, kui kokku tullakse? Selleks, et Jeesus üldse tuleks, peaksid inimesed esmalt kohtuma ja saavutama ka üksmeele? Üha rohkem küsimusi, kui keegi tahab Jeesust kogeda või loeb seda kirjakohta piiblist.

Mõni õpetab, et Jeesus on taevas, aga kui vähemalt kaks saavad kokku, siis ta austab seda sündmust oma kohaloluga, olgu siis nähtavalt, ilmudes või nähtamatul moel või kindlasti vastab palvele. Kas see paneb meid olukorda, et teda ei olegi meiega muul ajal, vaid üksnes siis, kui eeldused täidetud on?

Jeesus õpetas jüngritele, et Isa ja tema tulevad ja on kohal kogu aeg. (Jh 14ptk) Kui nüüd väita, et vaja läheb vähemalt mitu inimest, kas siis üksi olles ei saagi temaga kohtuda? Selline tõlgendus Issanda toimimisest võib olla sügavalt puudulik, iseäranis siis, kui uskuda vaid sellise eeldusega.

Taevase Isa kui Issanda kohalolu usklikus Püha Vaimu läbi on püsivalt olemas. See on kõige lähtekoht.

Kogu meie ühendus (Jh 15:5) ja Kristuse ihu olemus uue elu näol saabki vaid sel juhul toimida, kui Jumal on meis, meie sees. Seda õpetas Jeesus ja Paulus jt. Jumal meie sees!

Kui aga Jumal on sees ning meie ihu on Tema Püha Vaimu tempel, siis ta ongi juba kohal. Ta on kogu aeg olemas, see on seatud päästetute pitseriks (2Kr 1:22, Ef 1:13 ja 4:30), mille alusel meid eristatakse nendest, keda ei päästeta. Seetõttu seisukohad, mis jätavad kõrvale tõsiasja, et meil ei ole Jeesust võimalik kogeda või meie sees puudub Jumala kohalolu, on otse öeldes valed. Jumal on meie SEES ja Kristus ON KOHAL. Teisiti pole see lihtsalt mõeldav!

Kuidas siis mõista kirjakohta, mis ütleb, et tema on nende keskel, kui vähemalt kaks või kolm on koos? See on tegelikult palju lihtsam kui me arvata oskame. Esmalt tuleb esitada küsimus: kuidas see tehtav on?

Kui kaks ja kolm on Jeesuse nimel koos, siis see tähendab, et Jeesus ei tule uskliku seest välja ega ei muuda oma asukohta, vaid vaimses tähenduses, ta on kesksel kohal! Kus usklik ei ole vaid Jumala esindaja kõigi uskmatute seas, aga ta annab või täpsemalt LUBAB JUST JEESUSEL ESILE TULLA ja olla kesksel kohal, kõigi asjade fookuses! Kui aga seda sama teevad veel kõik teised kelle sees Jeesus on, kes kokku said, siis Jeesus on Issand, kes on asetatud kõige tähtsamale kohale!

Kus kaks või kolm on minu nimel koos, seal olen mina nende kesksel kohal. Kas sa juba tajud vahet?

Enamasti seisneb küsimus selles, et me ei tea kus Jeesus parasjagu on. Eriti siis, kui me ei tea, et ta üldse tahab olla meie südames. Kui me aga saame aru, et ta juba asub meie sees, siis, Kristus ei ole ju mitte üksnes meie südames, vaid ka iga teise uskliku südames! On ju nii? Seega, see tõsiasi EI OLE ühe isiku privileeg teiste usklike ees. See on meie ÜHISOSA, ühine tunnus, ühine vaim, ühine elu, kristlik identiteet!
"Tõesti, taas ma ütlen teile, kui iganes maa peal kaks teie seast on ühel meelel mingi asja suhtes, mida nad iganes paluvad, siis nad saavad selle minu Isa käest, kes on taevas." Mt 18:19. Kui see puudub, siis meil on probleem.

Kui me tuleme kokku, siis Jeesus saab keskse koha meie seas. See ongi asja lihtne, mõne võrra piltlik kujund, kuid aitab mõista, et ta ei tule kuskilt kaugelt taevast meie juurde, vaid VÕTAB ÜLE POSITSIOONI, mis on vajalik antud olukorras.

Kreeka keeles kasutatakse sõna "mesos", mis tähendab keskmine (omadussõnana). See aga tähendab, et ei ole palju keskmisi, iga ühe sees üks isik, vaid antud juhul Jeesus on keskmine. Ta toimib sellisel puhul kui üks keskmine isik.

Teiseks tähendab mesos, et ta on nende hulgas ja nende ees, vahel, keskel. Seda saab kirjeldada kui isikut, kes on asetunud üksnes kesksele kohale, keset neid, kelle seas ta viibib.

Näiteks kirjutati, et Jeesus läks nende keskelt ära, kui nad võtsid kivid, et teda surnuks visata. Eesti piiblis see tõlgiti nii, et selline fakt üldse välja ei tulegi, et Jeesus asus nende keskel sel hetkel! Jh 8:59, aga seal on tegelik olukord just nii asetunud.

Jh 19:18 on asi selgemalt kirjas, et kaks löödi risti, aga Jeesus keskele (mesos). Väga arusaadav.

Ülestõusmise sündmustes kirjeldatakse väga täpselt seda, mida see termin oma sisu poolest tähendab. "Aga Jeesus tuli, jäi seisma nende keskele (mesos). Jh 20:26. Seda pole võimalik kaksipidi mõista! (Vt lisaks ka Ap 1:15)

Nõnda on ka meie puhul, kui me oleme koos, kus kaks või kolm on koos, siis Issand ASETUB KESKSELE KOHALE, kõik toimub ümber tema ja tema läbi ja ilma temata ei lähe midagi läbi.

Seda ta õpetas oma jüngritele. Kõik on tema läbi. Kui aga kõik on tema läbi, siis ta on keskpunkt.

Vaata kuidas tahad, tema on kõige tähtsam ja siin ei ole mingit vahendajat või isegi hierarhiat, sest meil kõigil on ligipääs temale. See tähendab, et ta on meie sees. Kohal, nagu ta ise ütles (Jh 14:20): "Sel päeval te tunnete ära, et mina olen oma Isas ja teie minus ja mina teis."
Kas saab üldse mõelda, et ta on kuskil ära ja siis ilmub, kui kaks ja kolm on tema nimel koos?

Jeesuse sünd seadis Jumala poja kesksele kohale mitte üksnes juutidele, vaid kogu maailmas. Kui meie Jeesus erineb sellest, siis ta ei saagi olla omal kohal, milleks ta tuli. See paistab kohe välja läbi üksmeele.
(Ap 2:46,47)

Kas Jeesus on Issand? Kas ta on saanud asuda kohale, mis kuulub temale? See on küsimus, mida sobib igal inimesel esitada seoses jõuludega. Kes või mis on asetatud tema elus kesksele kohale, see on jõulude võtmeküsimus.

Kristlik Mõttevõra