Kristlik Mõttevõra

IGAVENE ELU

31.03.22 09:15 AM By Kristlik Mõttevõra

Kellel on igavene elu ja kellel mitte

I KELLEL ON IGAVENE ELU

Selle kohta on pigem vähem infot kui peaks olema või on jäetud sihilikult rääkimata. Küll aga leiab mitmeid religioone, kes on ühe või teise idee kopeerinud. Mõistagi ei ole plagiaadil Jumalat ega väge nende lubaduste täitmiseks.

Mida räägitakse kogudustes? Enamus juhtudel jääte vastuseta või kui keegi midagi üldse räägib, siis ta ei tea või see on mingi ebamäärane ning müstiline seletus. Kuidas siis on?

Igavene elu keerleb ümber Jeesuse (Jh 6:68) ja ta on öelnud ühemõtteliselt, et tema on uks. "Mina olen uks. Kes iganes läheb sisse minu kaudu, see pääseb," Jh 10:9. Rohkem uksi ei ole. Ometi jääb veel mitu halli ala. Mismoodi oli see igavese elu pärimine enne teda ja mis saab nendest, kes usuvad Jumalat, aga Jeesust ei ole vastu võtnud mingil nendest olenemata põhjustel või ei tea sellest suurt midagi? Küsimusi on.

Esmalt lähme ukse juurde ehk kuidas see "tehniliselt" võiks aset leida?
?

II KUI IGAVENE ELU JUBA ALGAS

Kui on uks, siis see peab avama uue ruumi, kas sisse või väljapoole. Seetõttu esimene asi, mida me peaksime usklikuns küsima, millise koha Jeesus avab? (Jh 10:9)

Piibli lugeja leiab kolm taevast või sellise tähendusega ruumi. Seega peame küsima, kuhu see uks viib? See kindlasti ei ava pilvede all olevat ruumi, ka mitte sellele järgnevat ruumi, mis on planeetide vahel, sest vaevalt et Jumala riik asub maa ja kuu või maa ja päikese VAHEL? See peab olema veel kolmas taevas ja see peab asuma üle v läbi kõige, kui nii saab määratleda. (vt 2Kr 12:2, "tõmmati kolmanda taevani")

Piibel kirjeldab mitmeid sündmusi, kus taevas kellegi silmade jaoks üleloomulikult nähtavaks muudeti, kuid see ei sisalda maised elemente füüsikalises mõttes (lendavaid olevusi, nt linde, putukaid). Nende sündmuste puhul on inimesed näinud otsekui oleksid "taevad avatud" (Mt 17:3, Ap 7:55, 10:11).

Taevas on miski, mis on meie füüsilisele silmale jälgitav ja mõistusele visuaalselt arusaadav on. Kuid selle ilmumine v näitamine sõltub asjaolust, kellele seda avati. On mitmed olukorrad, kus keegi näeb, aga teised isikud ei näe midagi (sama nähtus kui inglitega, üks näeb, teised ei näe). Nii või teisiti, on seda taevast projektsiooni võimalik moodustada nii, et see inimese mõistusele ARUSAADAV on, samuti nii, et üks näeb, aga teine ei näe on loogiline, kui tegu on vaimumaailmaga.

Küsimus ei olegi nii väga selles, et kas see taevas olemas on ja kus see täpselt asub, vaid pigem selles, kuidas me sinna jõuame? Seda mitte teoloogilise selgituse abil, vaid kui see koht on reaalselt olemas, SIIS sinna saab ka minna, mis sõltub tingimuste täitmisest. Kui need täidetakse, siis avatakse uks ja ühel hetkel jõuab isik taevasse või näeb seda juba enne oma silmadega.

Piibli seisukohast algab igavene elu südames uskumise ja suuga tunnistamise läbi. (Rm 10:9) Jeesuse kõrval risti löödud isik sai taevasse, kuivõrd ta oma suuga tunnistas ja südamest uskus. Jeesus ütles talle: "Tõesti, ma ütlen sulle, juba täna oled sa koos minuga paradiisis." Lk 23:43 Tema igavene elu sai alguse ristil, kuigi ta suri samal moel nagu Jeesus. Kuidas meiega on? Kui sa täna oled Jeesuse vastu võtnud ja sured, siis sa saad juba täna taevasse. Kuid see toimub läbi surma. Kuid on olemas ka aulisem ja õndsam viis sinna jõuda!

Piibel kirjeldab mitmeid usukangelasi, kes ei surnud ära, vaid võeti elusalt taevasse. (nt Eelia, Eenok, jt) Ka meie, kui Jeesus tuleb.

Ülesvõtmisel võetakse maa pealt ühtäkki ära Jeesuse omad ja see leiab aset ilma surmata. Usklike ihud ei jää maha ja need ei kuku ka maa peale tagasi taevasse võtmise ajal v selle jooksul, seetõttu läheb üles nii ihu kui hing ühes tükis. Sel moel päästetud ei sure enne võtmist, et nende hinged vastu võtta. See võimaldab öelda, et nad ongi juba kätte saanud IGAVESE ELU ja ROHKEM kui Jeesus, sest isegi Jeesus pidi enne surema, aga päästetud usklikud viiakse otsejoones kohale nagu Eelia viidi ära. Eelia kohta kirjeldab piibel, et see oli Eliisale silmaga nähtav.

Meie ei saa täpselt öelda, kas ülesvõtmine taevasse e usklike ära viimine on teistele nähtav, neile kes ei usu. Kuid piibel kirjeldab, et ühel hetkel avastatakse, et Jeesusesse uskujad on kadunud. See jätab võimaluse, et ülesvõtmine toimub nii äkitsi, et uskmatud ei näe usklike ära viimist, vaid avastavad, et neid on maha jäetud.

Kui keegi, kes tegi otsuse 20 aastat tagasi, võttis Jeesuse vastu ja päästmine juhtub tema elu jooksul, siis tema igavene elu algaski juba 20 aastat tagasi, ta ei sure kunagi!

Meid kistakse pilvedes üles õhku Issandale vastu, kirjeldab 1Ts 4:17.

"Õnnis ja püha on see, kes saab osa esimesest ülestõusmisest; nende üle ei ole teisel surmal meelevalda, vaid nad on Jumala ja Kristuse preestrid ning VALITSEVAD koos temaga KUNINGATENA tuhat aastat." Ilm 20:6

KUS JA KUIDAS JÄTKUB PÄÄSTETU IGAVENE ELU

Järgmine küsimus on selles, kas igavene elu jääb igavesti taevasse? See on enamasti tabuteema, millest kirikutes ei räägita ja jutlusi ei kuule. Ometi piibel seda kirjeldab.

Selle osas on piibel isegi väga detailne. Põhjus miks usklikud ära võetakse enne neid sündmusi seisneb selles, et Jumal ei soovi et õelate nuhtlus tabaks õigeid, kes tema suhtes avaldasid armastust ja võtsid Jeesuse usus vastu. Seetõttu kõiki, kes Jeesuse vastu võtsid, need viiakse ära enne nuhtlemist. Kuid nagu öeldud, siis nad ei jää igavesti taevasse, sest Jumalal on plaan loodud maaga. Kui tal ei oleks maa suhtes edasist plaani, siis ta võiks kõik jätta sinnapaika v hüljata, et vaadake ise kuidas te hakkama saate ja mis see üldse minusse puutub, mis te üksteisele teete või kuidas te üksteist hävitate! (Paljuski ei pea Jumal midagi tegema, sest õelad nuhtlevad omasuguseid.) Jumalal on oma looduga plaan. See teostub peale nuhtlemist, piibel kirjeldab mitmesugust liiki lõpuaja katsumusi ja sellele järgnevaid sündmusi.   

Mis seal sellest kirjas on?

Esiteks, kui Jumal ei hülga maad, siis tal peab olema ka päästetute osas plaan, kes enne nuhtlemist ära võeti. Piibel kirjeldab, et kui "asjad" aetud, tuleb Jeesus tagasi ihulikult ja temaga kaasas on ka need, kes siit kaasa viidi. See sündmus leiab aset Jeruusalemma Õlimäel.

Sealt saati lähevad kõik asjad juba nii nagu Jumal nõuab ehk otsesõnu, sealt alates kehtestatakse kuningriik ja selle kuningas on Jeesus, kelle asevalitsejad on tema rahvas, kes võtsid Jeesuse vastu oma päästjaks. Enam ei tule demokraatiat.

Need kes ihulikult taevasse viidi, tuuakse ka tagasi ihulikult ja kirjeldatud on, et nad hakkavad valitsema KUNINGATENA Kuningate kuninga tuhandeaastases riigis. Piibel kirjeldab, et juba nüüd on neil Jumala lapse seisus ja isegi kuninglik TIITEL. Seega need kõik, kes siit elusalt ära viidi, tõepoolest nende ihud ei sure ka taevasse viies, aga nad ei sure ka tagasi tulles, teine surm ei mõjuta neid.

Keda surm mõjutab?

Neid, kes ime kombel ellu jäid kannatusaja katsumuste vältel ja nende ihudega juhtub nii nagu kõigi teiste ihudega juhtus enne, kes ikka veel on surelikud ja on seda ka edasi. Lahtiseletatult, nad elavad oma elupäevad lõpuni, aga mitte kauem. Ometi, kui nad Jeesust tunnistavad tema tuhandeaastase kuningriigis, on jäetud neile üks lootus. Täpsemalt, see on seotud tuhandeaastase rahuriigi järgneva aja sündmustega. Kuid see on äärmiselt napisõnaline. Ent neid inimesi on väga palju. Kuigi üks kolmandik maad saab põletatud (Ilm 8:7), siis lootust on ka neil, kes maa kahe kolmandiku peal eluga pääseb, neid võib olla ikkagi üksjagu palju inimesi. Piibel kirjeldab, et need katsumuse üle elanud saavad Jumala vastu võtta oma kuningaks ja seda nad ka teevad, kuid edasi enam ei kirjeldata, mis juhtub kui see tuhandeaastane periood läbi on, kuidas siis nendega jääb. Kõigile küsimustele piibel vastust ei anna või on üldsõnaline.

Seega peab tuhandeaastases riigis olema KAKS KLASSI, ühed, kes on üleloomuliku ihuga kirgastatud ning igavese eluga isikud ja teised need, kes seda ei ole, kuigi neil avaneb võimalus tunnustada Jeesust kui evangeeliumi isikut. Piibel kirjeldab isegi seda, et rahvad peavad käima Jeesust kummardamas korra aastas ja kes seda ei tee, neile ei saja vihma.

Kohe päris aegade alguses oligi inimesel igavene elu, kuid see muudeti ära ja lõpuks lühendati ka inimese eluiga mitmel korral; kuid mis saab neile, kellele kuningriigi ajal anti igavene elu tõotus, siis vaevalt et neilt see võimalus ära võetakse. Jumal teab. Inimese hing on siiski igavene ja algselt oli ta loodud elama koos oma Loojaga, mitte nii nagu inimene ütleb: et miski pole igavene!

Kas sul saab olema igavene elu sõltub üksnes sellest, kas sa usud evangeeliumi. Kui sa usud, siis sa elad IGAVESTI ja kõik see ootab sind ees, sest see on piiblis tõotatud ja detailideni kirjeldatud päästetud inimese tulevik.

III JUMALA KOHUS JA DOKTRIINID

KELLE ÜLE MÕISTETAKSE KOHUT

Lahtiseks jäi küsimus, et mis saab nendest, kes usuvad Jumalat, aga ei usu Jeesust või ei võta vastu teda kui Päästjat?

Eks nende üle peetakse kohut nende tegude järgi (mitte armust) ja kohus otsustab. Samamoodi peetakse kohut nende isikute tegude üle, kes surid enne pääste võimalust (enne Kristust), kuid nad pidid surema sel juhul usklikuna. Kui nad ei uskunud või surid mõne teise usu vaimus või ebajumala kummardajana, siis nendega on asi lihtne, nende üle on kohus juba mõistetud, nad on põrgus. Seda on raske vastu võtta, aga lugege VT kus kirjutatakse, et kogu liha oli hukas nii said nad veeuputuse läbi kõrvaldatud. Jumal ise hindas, keda ta võtab v jätab. (Eenok, Eelia, Noa, Mooses, Joosep jpt) Jeesus rõhutas sama, et neil on Mooses ja nad kuulaku teda! Teisisõnu, neil on olemas vajalik et käia elu koos Jumalaga, aga nad ei järgi teda. Kõigi nende üle on kohus mõistetud ja märkis ka põrgut. Kohut saab pidada nende üle, kes üldjoontes teevad õigust, aga eksivad mõnes punktis e tegude järgi. Paganatel polnud varem isegi lootust. Juudi rabid olid nende nüansidega hästi kursis, et enamus on igavesti Jumalast lahutatud.

PIIBEL KIRJELDAB IGAVESE ELU ASJAOLUSID PIISAVALT

Piiblis näpuga järge ajades on kõik see teema kenasti leitav, igaüks võib ise veenduda, kuid religiooni survel on paljugi kinni mätsitud, mida ei taheta rääkida veel täna! See ei ole popullaarne ja tekitab inimestes ebamugava tunde. Kui lugeda apostlite tegude raamatut, siis igavese elu võimalikkuse üle ei kaheldud. See oli inimese elu osa ja ei kaheldud ka selle üle, et Jumala riik tuleb siia, mis algab Õlimäel, Jeruusalemmas. See on prohvetites mustvalgel kirjas.

KIRSS EVANGEELIUMI TORDIL

Igavene elu on neil kes võetakse ära ülesvõtmise läbi. Need saavad elada 7 aastat taevas (kuivõrd nii pikk periood on viletsusaastad, kannatusteks määratud päevad), aga pühad tuuakse tagasi ihulikult ning jätkavad maa peal Kuningate kuningriigi valitsuses ja selle juhtidena igavesti. Mis kuulub evangeeliumi päästesõnumi tuuma juurde.

Jumal ei ole ühtegi asja teinud ebamääraselt, ammugi päästeplaani, et vaatame hiljem, siis otsustame jooksu pealt mis saab. Temal plaan on perfektne ja pole kahtlustki, et see teostub nii nagu ta tahab. Selle üle võib vaid rõõmu tunda, mis on TÄIUSLIK RÕÕMUSÕNUM!

Mis saab edasi pärast tuhandeaasta riiki, seda tõesti ei ole kirjutatud, aga vaevalt et Jumal meid maha lööb või surra laseb, kui ta juba kinkis meile igavese elu, küllap see siis nii ka jääb ning kestab igavesest ajast igavesti.

USUTUNNISTUS VS PIIBEL

Kui keegi ütleb et me ajame jura ja jampsime, kuna seda kirikutes ei räägita, sellest ei jutlustata või seda ei ole isegi kiriku usutunnistuses, siis meie usume pigem seda mis on piiblis, kui seda mida inimesed tõlgendavad või koguni üritavad varjata. Jumala sõna on üle kiriku dogmade ja doktriinide!

Konstantinuse ajast (al 4. saj) varjati tõde ja pandi sajanditeks kalevi alla, aga see oli poliitika. Selle tagajärge näete kirikutes veel tänagi. Õnneks täna on kogu info inimestele kättesaadav, eriti internetist ja kõik saavad ise ka kõige tähtsama küsimuse osas ennast harida. Otsida, lugeda ja teha omad järeldused.

PERFEKTNE LEPING

Jeesuse leping ei ole mingi salakokkulepe nagu mitmes suures kristlikus liikumises seda püütakse teha, et inimesed ei saa ise hakkama ja vajavad paavste, preestreid, kes neile asja selgitavad. See on vale! Küsige neilt: kas Peetrus, Jaakobus või Johannes,  kes olid lihtsad mehed vajasid partriarh Kirilli evangeeliumi mõistmiseks? Või paavsti ja tema doktriine? Muidugi mitte! Kõik on avalik ja see on mustvalgel piiblis kirjas punkt punkti haaval. Kui kellelegi ei meeldi igavene elu ja meeldib rohkem religioon või mõni doktriin, eks ta saab võimaluse minna läbi kohtu ja siis selgub kohtus, mis temast saab.

Kui sa tahad igavesti elada ja Jeesus peaks tulema omadele järgi sinu elu jooksul, siis ei ole midagi tähtsamat kui võtta vastu Päästja ja saada õigel ajal pääsetud ja igavene elu!

Kristlastel ei ole põhjust spekuleerida antikristuse isiku üle, kes see isik on. (Nt Pildiraadio 30.03.2022 saade "Kas meie aja kell saab kaksteist?", kus Zelenskile kleebiti antikristuse märke.) Ütleks pigem sellise sildistamise ja tegevuse kohta: parandage meelt!


Kuivõrd ülesvõtt toimub enne antikristuse avalikuks saamist, mil see astub templisse, istub troonile ning kuulutab end jumalaks. Johannes ütles, et "nii ongi nüüd tulnud palju antikristusi" (1Jh 2:18), aga kes neist võimu saab, seda meie ei näe. "Sellest me tunneme ära, et käes on viimne aeg." Johannes on hoiatanud, et ärge nähke vaeva, see ei ole teie teada.

Pärast seda, suure viletsuse ajal saavad päästetud uued Jeesusesse uskujad vaid läbi märtrisurma, aga "Õnnis ja püha on see, kes saab osa esimesest ülestõusmisest; nende üle ei ole teisel surmal meelevalda, vaid nad on Jumala ja Kristuse preestrid ning valitsevad koos temaga kuningatena tuhat aastat." Ilm 20:6.

Kristlik Mõttevõra